Zundapp Brommers Reviseren
Mijn Zudapp heb ik 2e hands gekocht van mijn schoolvriend
Erik van Opstal uit Bergen op Zoom. Het moet in maart 1970 zijn geweest.
Zelf had hij een Flandria uit België met een 5 pk blok er onder.
We waren echte sleutelaars en zaten altijd aan onze brommer de prullen.
De Zundapp was er een met geforceerde koeling. Deze hebben we zelf omgebouwd
naar lucht koeling. Een ander carterschild nieuwe cilinder (50cc) en
cilinderkop. Toen ook maar de carburator wat uitgeboord en geruimd naar
18 mm. De kettingwielen ook wat aangepast en gas erop. Liep die brommer
zo maar eens 80 km/uur. Alleen het optrekken was wat minder ivm met
grotere tandwiel om de motor.
Ook hebben we er een grotere tank ongeplaatst. Een fantastische brommer waar ik veel plezier aan heb gehad en ook nog 2 ongelukken.
Ik heb er nog een foto bijgevoegd van mijn opgevoerde Zundapp.
Groeten Frank Bogers

Zundapp met dubbele schokbrekers

Rode Zundapp met een hoge tank

Hier een wat moderne Zundapp met verhoogd stuur

Zundapp motorfiets

Zundapp 250S 1962

Zundapp GTS 50 1978 met spaakwielen

Zundapp GTS80 1984

Zundapp GTS

Inzending Toine van Oers op zijn Zundapp uit 1974
Veel pleizer met de tips tijdens het opknappen en restaureren met de Zundapp brommer