Rabeneick Bromfietsen Motorfietsen

De Rabeneick bromfietsen foto pagina

Rabeneick bromfietsen motorfietsen

Terug naar overzicht

Rabeneick bromfietsen motorfietsen

Rabeneick is een historisch merk van motorfietsen en bromfietsen. In 1933 werd het merk in het Duitse Brackwede, Noordrijn-Westfalen, opgericht als August Rabeneick GmbH. In eerste instantie produceerde het bedrijf polijst- en slijpmachines. Maar al snel begon Rabeneick fietsonderdelen te ontwikkelen. Later gevolgd door complete fietsen. In de jaren dertig werden er ook fietsen met 98 cc hulpmotoren geproduceerd. Rabeneick produceerde onder andere 75- en 98 cc (motor)fietsen en na de Tweede Wereldoorlog ook 98-, 123-, 147-, 173-, 244- en 247 cc tweetakten. Begin jaren vijftig kwamen er ook nog 38- tot 49 cc bromfietsen bij. Behalve de 38 cc-modellen kwamen alle motorblokken van ILO en Sachs. Rabeneick werd eind jaren vijftig door Sachs overgenomen, maar produceerde in de jaren zestig nog 49- en 98 cc-modellen. (bron Wikipedia)

Rabeneick bromfietsen motorfiets

Rabeneick Binetta Star brommer



Rabeneick bromfietsen bromfiets repareren

Rabeneick Binetta Star brommer

Rabeneick bromfietsen Rabeneick bromfietsen Corsaro 1200 motorfiets

Wie heeft er nog mooie foto's van deze Rabeneick brommer


Reacties:

Brommerpagina Rabeneick is een historisch merk van motorfietsen en bromfietsen.In 1933 werd het merk in het Duitse Brackwede, Nordrhein-Westfalen, opgericht als August Rabeneick GmbH. In eerste instantie produceerde het bedrijf polijst- en slijpmachines. Maar al snel begon Rabeneick fietsonderdelen te ontwikkelen. Later gevolgd door complete fietsen. In de dertiger jaren werden er ook fietsen met 98 cc hulpmotoren geproduceerd.Rabeneick produceerde o.a. 75- en 98 cc (motor)fietsen en na de Tweede Wereldoorlog ook 98-, 123-, 147-, 173-, 244- en 247 cc tweetakten. Begin jaren 50 kwamen er ook nog 38- tot 49 cc bromfietsen bij. Behalve de 38 cc-modellen kwamen alle motorblokken van ILO en Sachs.Rabeneick werd eind jaren vijftig door Fichtel & Sachs (nu ZF Sachs AG) overgenomen, maar produceerde in de jaren zestig nog 49- en 98 cc-modellen.Rabeneick bromfietsen in NederlandIn Nederland zijn in de periode tussen 1952 en 1964 zo'n 11 type bromfietsen op de markt gekomen. Het begon in 1952 met de Taxi, een fiets met hulpmotor van Cyclemaster. In 1953 werd de Binetta geïntroduceerd, een type die Rabeneick nog enkele jaren zou doorontwikkelen als de Binetta 3 (1957), Binetta 3 Sport (1958) en de Binetta Super (1964). In datzelfde jaar bracht Rabeneick ook nog de Saxonette Super (1964) op de markt.Rabeneick als fietsmerkNa de overname door Fichtel Sachs in 1960 kwam er een verzoek van een bedrijf uit Oldenburg voor het produceren van fietsen onder het merk Rabeneick. Na enkele overnames is dit merk nu in handen van Prophete GmbH & Co. KG uit Rheda-Wiedenbrück die nog altijd fietsen onder deze naam op de markt brengt. Bron Wikipedia";
johanoint_jupiler@telenet.be|||11-05-2012 |hallo,Ik heb een Rabeneick met een sacks 147cc BJ 1953.Waar zijn er nog onderdelen te vinden, of wie heeft er nog liggen?";
Frankfrank.van.der.sype@telenet.be|||12-03-2013 Dag Johan,ik heb ook een rabeneick 147cc bwj.1956.Heb jij ondertussen een adres voor onderdelen van Rabeneick?";