Honda viertakt brommerboek alles over de Honda bromfiets

Honda viertakt brommerboek alles over de Honda bromfiets


Bericht 1 tot en met 6 van 6 .
chris15-07-2015
ben op zoek naar een hersteller voor mijn honda Novio 1976
kan iemand mij helpen ?

Fred30-04-2015
Kan iemand mij vertellen wat de orginele sproeiermaat is van een Honda C310A uit 1965?

Peter06-03-2012
http://www.4-stroke.net
Frank,

Voor antwoorden op je vragen over Honda Viertakt Bromfietsen kan je bij ons terecht. Er is zeer veel documentatie materiaal beschikbaar en er is een vriendelijk forum om je vragen te stellen.

Honda 4-stroke is onze grote passie :)

Groetjes,
Peter

Frank02-08-2010
Hallo,

Ik heb een honda ss 50Z. De brommer rijdt prima, maar ik vind een brandstofverbruik van 1 op 30 behoorlijk hoog. Geen idee hoe dit komt! Zou dit wellicht met de waterkoeling te maken kunnen hebben of een verstopte uitlaat? Graag een reactie!

Frank

Frans van Oostrum02-05-2009
http://WWW.viertaktschuur.nl
crosskjell is zijn eigenbedrijfje begonnen. Het bedrijfje heet De Viertaktschuur en is het gevolg van een iets uit de hand gelopen hobby. Kjell heeft veel nieuw maar ook gebruikt matriaal voor uw honda viertakt bromfiets. Kijk eens op zijn site het is echt genieten WWW.viertaktschuur.nl

Honda bromfiets24-03-2008
http://www.bikepics.be
De Honda SS 50 is een van de bekendere bromfietsmodellen van Honda. Samen met de Honda C 50 en de cd 50 is de Honda SS 50 het bekendste model viertaktbrommer. De bekendheid danken deze bromfietsen aan het werkingsprincipe van de motor: in tegenstelling tot het merendeel van de bromfietsen die in Nederland verkocht zijn, heeft de Honda SS 50 geen tweetakt- , maar een viertaktmotor. Niet-kenners en a-technici kunnen een viertakt-(bromfiets)motor goed herkennen aan het geluid: het hoge, snerpende tweetaktgeluid is niet waarneembaar. Een Honda viertaktbromfiets produceert (met een standaard uitlaat) een zacht, brommend geluid. Dit is een gevolg van de gestuurde aanvoer van het benzine / luchtmengsel en de eveneens gestuurde afvoer van uitlaatgassen. Het sturen van de aan- en afvoer geschiedt door een mechanisme van een nokkenas die de inlaat- en uitlaatklep bedient.

Als er een nadeel toegeschreven moet worden aan het viertaktprincipe, dan is het wel dat een viertaktmotor meer onderdelen heeft dan een tweetaktmotor. Er zijn derhalve meer onderdelen die stuk kunnen gaan, dan wel meer interne wrijving produceren. De praktijk leert echter dat de Honda motorblokken uiterst betrouwbaar zijn. Daardoor wegen de - eventuele - nadelen niet op tegen de voordelen: Een viertaktmotor benut de verbrandingsenergie veel beter waardoor het rendement veel hoger ligt. Het gevolg: lager brandstofverbruik, geen z.g. spoelverliezen, minder warmte-ontwikkeling, hoger koppel, minder lawaai.

De Honda SS 50 is een herenbrommer (ook wel buikschuiver genoemd) met voetschakeling en handbediende koppeling. In Nederland werd de SS 50 (volledig SS 50 Z (ZE) K3) van 1973 tot 1978 geleverd. Vanwege de Nederlandse wetgeving waren trappers verplicht (want bromFIETS) en was er een trapinstallatie aangebracht. Hiermee kon de eigenaar bij gebrek aan benzine de brommer al trappend (als op een fiets) voortbewegen. Andere typische Nederlandse kenmerken: Het 30 centimeter lange wit gelakte stuk achterspatbord, de fietsbel en de op 40 kilometer per uur (mechanisch) begrensde topsnelheid.

 




 

www.bikepics.be